Зарицкий Иосиф [Николай Михайлович Сухомозский] (fb2) читать постранично
[Настройки текста] [Cбросить фильтры]
- 1
- 2
ЗАРІЦЬКИЙ Йосеф
ЕКСПРЕС-ЖИТТЄПИС, найважливіші ціхи біографії
Національний статус, що склався у світі: єврейський.
Художник.
З міщанської родини.
Народився в 1891 р. в м. Борисполі Київської губернії Російської імперії (нині – районний
центр Київської області України).
Помер в 1985 р. в м. Тель-Авіві (Ізраїль).
Навчався в Київському художньому училищі (до 1914).
Лауреат Державної премії Ізраїлю (1959).
Духовний лідер і один з фундаторів групи «Нові горизонти», котра сповідувала
абстрактно-ліричну течію в ізраїльському живописі.
Один з ініціаторів проведення першої виставки художників підмандатної Палестини
(1923).
Перший ізраїльський художник, який експонував персональну виставку в
Амстердамському міському музеї (1955).
Міські пейзажі З. тяжіють до тональної єдності, хоча в ескізах рясне поєднання
графічного малюнка з неспокійними колірними плямами.
Відомі цикли нашого земляка «Зіхрон-я’аков» (1939-1940), «Ієхіам», «Амстердам»
(обидва – 1954-1955), «Автопортрет на даху» (1937), низка натюрмортів (1945).
Не знайшовши спільної мови з владою, емігрував до Ерец-Ісраелю (1923).
У м. Тель-Авів функціонує Будинок художника «Йосеф Заріцький».
Життю і творчості нашого земляка присвячено один з документальних фільмів, який
входить до серії фільмів про ізраїльських художників.
Серед друзів та близьких знайомих З. – П. Литвиновський, М. Гіваті, І. Штрейхман, А.
Стемацький та ін.
***
ДНІПРОВСЬКІ ЖАЙВОРИ
, з життєвого кредо Й. Заріцького
Коли я малював це, мені чулися голоси жайворонків на березі Дніпра.
АКВАРЕЛЬ – ПОНАД УСЕ, з творчого кредо Й. Заріцького
Художник має займатися живописом, його мають хвилювати суто художні речі – полотно
і фарби, лінія і форма, фактура живописного чи скульптурного виробництва.
...Я люблю природу – гори, небо, дерева, проте акварель і папір я люблю ще більше.
ДУХОВНИЙ ВОЖДЬ, розвідки І. Климової «Так формувалося образотворче мистецтво
Ерец Ісраел»
Ще настане час абстрактного і концептуального живопису, але це буде пізніше. А поки
відзначимо особливо ім’я Йосефа Заріцького. Він, на відміну від Нахума Гутмана чи
Реувена Рубіна, приїхав до Ерец-Ісраелю майстром, що вже склався.
Його улюблена техніка – акварель. Чисто декоративне, майже абстрактне трактування
натури відрізняє його вже в 20-і роки. ...Найважливішим для нього був кінцевий
результат, зображення на папері чи полотні, а зв’язок цього зображення з наочним світом
вже не такий істотний.
Надалі, в 30-і роки, Заріцький нескінченно малюватиме і писатиме тель-авівські дахи з
свого даху або з вікна майстерні. Так він стане визнаним лідером важливого напряму в
ізраїльському мистецтві – «ліричного абстракціонізму».
...Група «Нові горизонти», що виникла в 1948 році, відображала прагнення подолати і
природний, і вимушений провінціалізм ізраїльського мистецтва, стати в загальний ряд з
мистецтвом Заходу. Й. Заріцький – її духовний вождь.
НОСИВ КОСТЮМ І КРАВАТКУ, з інтерв’ю Л. Абрамсона А. Леву
Йосеф Заріцький прибув з Одеси, він вчився ще «за Сезаном» на тлі візантійської традиції
і з’явився в Ізраїлі дорослою людиною. Він костюми носив. Він розмовляв так, як має
розмовляти великий художник.
На фото того часу можна побачити, що на відкриття виставок вони приходили в
костюмах, надягали краватки – дорослі люди створюють мистецтво. Покоління після них
було зовсім іншим це вже «мистецтво сабр». А хто такий «сабра»? – нахаба, хлопчисько-
пустун, він щось робить – а чому він робить так? – а ось так! Це ідеологія яка не залежить
від хронології.
ЕКСПЕРЕСІОНІСТСЬКИЙ СТИЛЬ, з книги З. Зарєцької «Феномен ізраїльського
театру»
У 1923 р. на першій в Палестині єврейській художній виставці Пінхас Литвиновський та
Йосеф Заріцький протиставили натуралістичному орієнталізму і академічному буквалізму
школи Бецалеля експресіоністський стиль ізраїльського модернізму.
До цього рівня діалогічної відповідності сучасності прагнув і перший професійний «Ха-
театрон ха-Іврі».
ХОЛОДНА ПАЛІТРА ФАРБ, з статті «Культурна спадщина» на інтернет-ресурсі
62.0.35.69/il4u
Поривання стосунків з Парижем в роки 2-ої світової війни і трагедія Катастрофи привели
до того, що частина художників, включаючи Моше Кастеля, Іцхака Данцігера і
- 1
- 2
Последние комментарии
3 минут 6 секунд назад
20 минут 10 секунд назад
40 минут 55 секунд назад
3 часов 22 минут назад
10 часов 45 минут назад
16 часов 30 минут назад