Візантійська фотографія [Володимир Львович Єшкілєв] (fb2) читать постранично, страница - 42


 [Настройки текста]  [Cбросить фильтры]

href=#r9>обратно)

10

Хінтон Чарльз Говард (1791–1873) у книзі «Нова ера мислення» висунув ідею універсальної мови.

(обратно)

11

Дальграно Джордж (1626–1687) запропонував проект універсальної мови у праці «Мистецтво знаків» (1661), яка стала одним з фундаментальних творів герменевтики.

(обратно)

12

Катена — від catena (латин.) — скоба, дріт для скріплення блоків.

(обратно)

13

Monoclonos (латин.) — з одним відгалуженням.

(обратно)

14

Gehäuse (нім.) — буквально: шкаралупа, футляр. К. Ясперс використовує цей термін для характеристики замкнених на себе світоглядних систем.

(обратно)

15

Терміт-мордент — самоназва великих термітів-вояків, що охороняють кордони Міста від мурах і диких термітів-кочівників. Від італійського «морденте» — гострий, кусаючий. Є версія, що ця назва має музичне походження. В системі музичних символів мордент — назва мелізму, швидкого виконання трьох нот: головної, допоміжної (на секунду вище головної) і знову головної. Як мордент-мелізм складається з трьох нот, так мордент-терміт має три сеґменти. Термітознавці вважають мордентів елітою більшості термітників. Морденти керують будівництвом термітників, саме мордентам доручено вбивати Богів та визначати колір обріїв.

(обратно)

16

Смерть числа — термітський евфемізм. Терміти не мають уявлення про смерть окремої особи, тому кажуть: його Число вмерло, його колір вичерпався. Знак і особистість в уявленні термітів дорівнюють одне одному. Африканолог Д. Ольдероґґе колись зауважив, що в племен вандороббо і дама (Тропічна Африка) рахунок і смерть тісно між собою пов'язані. Це зауваження можна розгорнути у систематизовану «містику рахунку». Перелічуючи щось, ми здійснюємо умовний ритуал вбивства: 1,2,3,4… Називаючи число «чотири», ми вбиваємо (деактуалізуємо) число «три». Отже, саме перелічення людей є знищенням їх тимчасових числових значень, тобто містичним вбивством певних ціннісних фраґментів людського існування. У племені вандороббо людей лічити заборонено.

(обратно)

17

Ординатний Бог — один із різновидів вбитих Богів. За просторовим розташуванням вбиті Боги поділяються на абсцисні та ординатні. Найперший Бог вважається нульовим Богом Міста Термітів. Він ще живий.

(обратно)

18

Пророцтво Вбитих Богів — системи знаків, що виникають під час переміщення вбитих Богів. Терміти-філософи Непрацюючого Термітника дають тлумачення пророцтв. Сукупність таких тлумачень термінознавці називають «наукою Міста Термітів», бо вона має головну ознаку науки — гниле бажання всидіти на двох стільцях: на авторитеті та на хвилях вічно мінливої Істини знаку. Найкращий друг родини Ваґнерів додав би: «… смерть богів — завжди забобон».

(обратно)

19

Фіолетове вбивство — евфемізм, що у межовому наближенні до свого потаємного значення перекладається як «байдуже знищення суттєвої частини знаку». Найкращий друг родини Ваґнерів додав би: «… смерть богів — завжди забобон».

(обратно)

20

Вертикальність — термін, що вказує на надлишковість мови термітів. Надлишковість мови вираховується за формулою р = І(Н/Но), де Н — ентропія мови.

(обратно)

21

Істина є прирівненням речі до пізнання (лат.).

(обратно)

22

Тут доречно згадати славетну Молитву Магістра Каліостро: «Отче Всесвіту, Ти, якого всі народи вшановують під іменами Ієгови, Юпітера та Адоная, Верховна і перша причина, що приховує Твою сутність від моїх очей, що тільки викриває моє невігластво і Твою благість, дай мені в сліпоті відрізнити добро від зла і залишити свободі людській її права, не відносячи руку на Твої Завіти. Навчи мене страхатись більше за пекло того, що мені забороняє сумління та віддавати першість тому, що воно мені наказує».

(обратно)

23

Слово «лімес» тут вжито у розумінні «напрям Обраності».

(обратно)