Агафонов Евгений [Николай Михайлович Сухомозский] (fb2) читать постранично
[Настройки текста] [Cбросить фильтры]
АГАФОНОВ Євген Андрійович
ЕКСПРЕС-ЖИТТЄПИС, найважливіші ціхи біографії
Національний статус, що склався у світі: російсько-американський.
Художник, критик.
З купецької родини.
Народився 29 січня (11 лютого) 1879 р. в м. Харкові Російської імперії (нині – адміністративний
центр однойменної області України).
Помер 12 червня 1955 р. в м. Ансонія (штат Коннектикут, США). Похований на місцевому
цвинтарі.
Закінчив Петербурзьку академію мистецтв (1899-1907).
Керував студією «Блакитна лілея» (1907-1912), перебував на фронтах першої світової війни (1914-
1918), керував майстернею малювання та живопису Пролеткульту (1919),
Друкувався в газеті «Нове російське слово», журналах «Меч», «Злий дух», «Театральний журнал»,
«Багнет».
Брав участь у виставках «Гурток місцевих художників Харкова» (1906), «Ланка» (1908),
«Блакитна лілея» (1909), Товариства незалежних художників (1929), галереї Френч (1931).
Персональні виставки відбулися в галереї Каз-Дельбо в Нью-Йорку (1931), Публічній бібліотеці
Дербі штату Коннектикут (1943).
Член «Бубнового валета» (1913).
Член «Художнього цеху» (1918-1919).
На початку 1920-х років емігрував до США.
Пензлю нашого земляка належать портрети О. Шмідта А. Алексєєва (1906), В. Коміссаржевської,
«Портрет пана Б.» і «Дівчата» (усі – 1908), «Різноколірне на зелені», а також низка пейзажів,
графічних творів.
Займався А. І станковим живописом, торговою рекламою.
Майже всі доробки А., які залишилися в Харкові і зберігалися в місцевому художньому музеї,
загинули під час Другої світової війни.
Серед друзів та близьких знайомих А. – М. Арцибашев, В. Рождественський, М. Волошин, Д.
Бурлюк, П. Кончаловський, І. Машков, О. Грот, П. Ковалевський, Ф. Рубо, В. Коміссаржевська, М.
Федоров та ін.
***
ДОВГО І НАПОЛЕГЛИВО, з життєвого кредо Є. Агафонова
Працювати довго і наполегливо.
КРАЩІ МОЛОДІ ТВОРЧІ СИЛИ, з замітки в журналі «Колоски» за вересень 1918 р.
Після чотирирічного перебування на війні знов повернувся до Харкова художник Євг. Андр.
Агафонов. З його ім’ям пов’язана одна з цікавих сторінок художнього життя міста. Свого часу
студія Агафонова «Блакитна лілея» об’єднувала кращі молоді творчі сили. У останні рази Є. А.
виступав на виставках: «Катеринославська Всеросійська» (величезне декоративне полотно
академічного періоду «Биндюжники» –золота медаль), «Ланка» і «Бубновий валет» (Москва).
В найближчі дні в кафе «Intime» (Сумська) відкривається постійна виставка картин за типом
закордонних. Беруть участь Є. Агафонов, В. Пічета й ін.
БАГАТО ЧОГО ЗАХОПЛИВОГО, зі спогадів Л. Камишникова
Агафонов – художник з декоративним розмахом, сміливий, не завжди стриманий, з витонченою
декоративною ж фантазією. Його портрети – лише панно. Його картини – цікаві плакати.
Помилки його малюнка кличуть до віддалення, до милування біля рампи, де все здається
пишнішим і чарівнішим, коли багато що прощається, тому що багато що захоплює.
ЩОСЬ ПРИМАРНО-СМАРАГДОВЕ, зі спогадів В. Милашевського
Потойбічні дівчата в гілках небачених дерев – щось сіро-лілове, примарно-смарагдове, ледь-ледь
відчутне і ледь вловиме – зовсім не як у Перова, де все можна схопити пальцями і навіть загнати
скалку чи забруднити об ваксу чобота. Тут все – мрія! Не то Борисов-Мусатов, не то Врубель, не
то англійські прерафаеліти.
Йо-й та й Агафонов!
РУХАЛИСЯ РІЗНИМИ ШЛЯХАМИ, з статті Є. Агафонова «Спогади про М. П. Арцибашева»
Михайло Петрович дуже любив Охтирку і щорічно приїжджав на літо додому; втім, обмовлюся –
саме місто він не любив, а тягнуло його до Охтирського монастиря, біля якого так широко
розливається Ворскла.
Хутір Доброславівка займав в житті Михайла Петровича значне місце: там написана більшість
його капітальних речей; тиша і безлюддя хутора сильно сприяли його роботі; сусідня, улюблена
дачниками, місцевість – Охтирський монастир – наповнювалася гамором; гориста місцевість,
хороше купання, монастирські готелі, пристосовані до спокійного життя, – все це привертало
багато публіки; «різноколірні панночки» і студенти зустрічалися всюди, – в затоках річки на
човнах, на зелених лужках, в лісі.
...Роботи його в Школі малювання були виконані сумлінно; вони скоріше були намальовані
фарбою, ніж написані; проте у нього був правильний погляд на студійну роботу: зовсім як Сезанн:
Последние комментарии
20 минут 51 секунд назад
30 минут 20 секунд назад
35 минут 37 секунд назад
55 минут 56 секунд назад
1 час 4 минут назад
1 час 26 минут назад