Архітектура України. Велика ілюстрована енциклопедія [Дмитро Леонтьєв] (pdf) читать постранично

Книга в формате pdf! Изображения и текст могут не отображаться!


 [Настройки текста]  [Cбросить фильтры]

ВЕЛИКА ІЛЮСТРОВАНА ЕНЦИКЛОПЕДІЯ

АРХІТЕКТУРА
УКРАЇНИ

Класицизм
Еклектика
Сецесія
Модернізм

України
Від античності
до нашого часу

Велика ілюстрована енциклопедія

Дмитро Леонтьєв

Архітектура
України
Від античності
до нашого часу

ВИДАВНИЦТВО

РАНОК

Ж

7
Античність.
Візантія та її супутники ................ 15
Епоха Юстиніанів .................................................. 18
Печерні міста готів і аланів ..................................... 20
Візантія епохи Македонської ди н аст ії ................... 22
Князівство Ф еодоро ..................................................24
«Приморська Вірменія» ...........................................26

Київська Русь .................................. 29
Розквіт Київської Русі.............................................. 32
Київська школа 12 ст ............................................... 36
Період роздробленості Русі, 13 ст .............................38

Європейське Середньовіччя........................ 4і
Замкова архітектура Середньовіччя ...................... 46
Романський стиль................................................... 52
Готика ............................. ........................................ 54
«Православна готика» і храми-твердині ................. 58
Італійський проторенесанс .....................................60

Ісламський південь .......................... 65
Золота Орда .......................................................... 68
Кримське ханст во ................................................... 70
Османська ім п ерія ................................................. 72
Архітектура караїмів....... ..................................... 74

Ренесанс.......................................... 77
Галицький ренесанс .................................................. 80
Високе Відродження ................................................. 84
М аньєризм .............................................................. 88
Фортифікація Нового ч а су ...................................... 90
Оборонні синагоги ................................................... 96

Українське бароко .........

............................... 99
Архітектура Гетьманщини ................................. 102
Слобожанська школа ............................................. 106
Мазепинське бароко: монастирські храм и ......... 108
Мазепинське бароко: «державний ж а н р » ...............112
«Київське рок ок о» ................ ............................... 116
Сіверська ш кола ..................................................... 122
Пізнє українське барок о ........................................ 124

Дерев'яна архітектура .............................127
Лемківська ш к о л а ................................................. 232
Мармароська (потиська) ш кола ........................... 133
Верховинська школа............................................... 134

Гуцульська ш к ола ..................................................135
Бойківська школа ................................................... 136
Галицька ш кола ..................................................... 137
Полісько-Волинська школа ..................................... 138
Буковинська ш кола ................................................ 139
Подільська школа ................................................... 140
Наддніпрянська ш кола .......................................... 141
Сіверська ш кола ............................................. . 142
Цивільна дерев'яна архітектура ....... .................... 143

Ці

Є в р о п е й с ь к е б а р о к о ................ 147
Віньйоліанське бароко ............................................ 150
Польське бароко ..................................................... 152
Рококо ....................................................................158
Віденське та катерининське бароко ...................... 162

ЦІ

К л а с и ц и з м .......................... 167
Катерининський класицизм ................................. 170
Олександрівський класицизм ................................. 174
Миколаївський класицизм .....................................178

ДІ

Е к л е к т и к а і с е ц е с ія

................. ш

Романтизм: неоготика, неоренесанс,
неомавританський стиль ................................. 186
Боз-ар і неокласика ................................................ 190
Російсько-візантійський стиль ............................. 194
Сецесія (модерн, ар-н уво) ...................................... 198
Український м од ер н ............................................. 200
Конструктивний модерн ...................................... 202

-Н і

М о д е р н і з м .......................... 205
Конструктивізм .............. .................................... 208
Раціоналізм ............................................................ 210
Конструктивний ар-деко
(постконструктивізм) ...................................211
Декоративний ар-деко (сталінський ам пір) ....... 212
Інтернаціональний стиль
(функціоналізм, модернізм 60-х)
214
Структуралізм .................................................... 215
М ет аболізм ........................................ ................. 216
Бруталізм ............................................................. 217
Хай-тек ................................................................. 218
Г л о с а р ій ....................................................................... 220

.........

Античність
Монументальна архітектура прийшла на територію України
в епоху античності. Прийшла разом із грецькими колоністами,
які густо заселили гавані Північного Причорномор'я в б— 3 ст.
до н. е. В гирлі Південного Бугу греки заснували Ольвію, на
березі Дністровського лиману — Тіру та Никоній, а в Кри­
му — побудували вісім великих міст і десятки неукріплених
поселень, котрі згодом об'єдналися у два могутні державні
утворення — Боспорське царство та Херсонеську республіку.
Елліни принесли на чорноморські береги свій традиційний
життєвий уклад, і багато століть не допускали його змішання
з «варварськими» звичаями корінних племен. Тому, незважа­
ючи на віддаленість від культурних центрів